VEELGESTELDE VRAGEN
Wij hopen uw vragen met onderstaande antwoorden zo duidelijk mogen te behandelen. Heeft u echter nog een andere vraag, neem dan zeker contact op.
Hoeveel kan ik besparen op mijn energiefactuur?
Om u een nauwkeurige berekening te kunnen maken die specifiek is afgestemd op uw situatie nodigen we u graag uit voor een vrijblijvend adviesgesprek. Na het analyseren van uw energieverbruik kunnen onze ervaren adviseurs u gedetailleerd informeren over de exacte terugverdientijd.
Zijn er subsidies/premies bij het installeren van zonnepanelen?
Wij helpen u graag verder bij het aanvragen van deze premie!
De premie wordt berekend op basis van de grootte van uw installatie.
In 2023 bedraagt de premie 150 euro/kWp voor installaties tot maximaal 4kWp en bijkomend 75 euro/kWp van 4kWp tot 6kWp. Wat overeenkomt met maximaal 750 euro.
In 2024 bedraagt de premie 75 euro/kWp voor installaties tot maximaal 4kWp en bijkomend 37,5 euro/kWp van 4kWp tot 6kWp, wat overeen komt met maximaal 375 euro.
De premies lopen eind 2024 af.
Hoeveel garantie krijg ik bij mijn installatie?
We begrijpen dat de duurzaamheid en betrouwbaarheid van onze systemen essentieel zijn voor uw gemoedsrust en investering. We staan achter de kwaliteit van onze producten en services.
Daarom bieden we de volgende garanties:
– 30 jaar garantie zonnepanelen
– 15 jaar garantie omvormer
– 10 jaar garantie thuisbatterij
– 10 jaar werkgarantie
Hoe lang moet ik wachten op mijn installatie?
We streven ernaar om uw installatie zo snel mogelijk uit te voeren. Zodra u contact met ons opneemt en uw interesse kenbaar maakt, zullen we uw aanvraag met de hoogste prioriteit behandelen.
Wanneer wordt mijn installatie gekeurd?
Na de plaatsing van uw zonnepanelen, thuisbatterij en/of laadpaal dienen wij de aanvraag in bij onze keuringspartner. De keuringsdienst zal zo snel mogelijk contact met u opnemen voor de definitieve keuringsdatum. Als deze is uitgevoerd en uw installatie voldoet aan alle vereisten ontvangt u het keuringsattest.
Hoe meld ik mijn zonnepanelen/thuisbatterij aan bij Fluvius?
Het is verplicht uw installatie aan te melden bij de netbeheerder.
Wij helpen je graag verder bij het aanmelden van jouw installatie bij Fluvius Vlaanderen!
Met de nodige documenten (synergrid-attest, conform keuringsverslag, ééndraadsschema) surfen we naar www.fluvius.be. Hier volgen we de verschillende stappen om jouw aanmelding te vervolledigen.
Is een digitale meter verplicht?
Een digitale meter is sinds 2019 verplicht voor zonnepaneleneigenaars in Vlaanderen, Wallonië en Brussel.
Hebt u nog geen digitale meter? Geen zorgen!
Na het aanmelden van uw installatie komt u automatisch op de lijst van Fluvius voor de plaatsing van een digitale meter! Zo behoudt u recht op de premies.
Moeten zonnepanelen gereinigd worden?
Hoewel zonnepanelen over het algemeen weinig onderhoud vereisen, kan periodieke reiniging voordelen bieden om ervoor te zorgen dat uw zonnepanelen optimaal presteren.
Het is raadzaam een reinigingsroutine te implementeren om optimale prestaties te behouden.
We staan klaar om u te adviseren en te ondersteunen in het reinigen van uw zonnepanelen, neem gerust contact met ons op!
Ik heb een andere vraag!
Bedankt voor uw interesse in onze diensten!
Ons team van deskundige adviseurs staat klaar om al uw vragen te beantwoorden.
Neem gerust contact met ons op, we horen graag van u!
Schaarbeekstraat 20, 9120 Beveren
+32 491 33 63 30
info@solarwaasland.be
